a blog for first time Mac users

Reset Home Folder Permissions στη version 10.15 Catalina

March 29th, 2020 0 comments

Στο Home Folder (το σπιτάκι στην διπλανή στήλη) εμπεριέχονται αρχεία και φάκελοι, όπου οι εφαρμογές έχουν δικαιώματα (permissions) για ανάγνωση ή για μεταβολή.

Όμως όταν -μέσω του Info Window ή με άλλες μεθόδους- ενδεικτικά μεταβάλλετε τα δικαιώματα ή όταν αλλοιωθούν για κάποιο λόγο,

θα ανακύψουν τα πιο κάτω θέματα ανεξάρτητα της macOS version που τρέχετε·

  • Αλλαγές στις προτιμήσεις συστήματος δεν διατηρούνται μετά το κλείσιμο του παράθυρου τους
  • Αλλαγές στο Dock δεν διατηρούνται μετά την έξοδο από το user account σας
  • Παράθυρα που ήταν ανοιχτά όταν κάνατε log out ή κλείσατε μια εφαρμογή (πριν αλλάξετε προτιμήσεις) ανοίγουν ξανά κατά το log in ή όταν ανοίγετε την εφαρμογή.
  • Σε μετακίνηση αρχείων ζητείται το admin name & password.
  • Προκύπτει επανειλημμένα το μήνυμα macOS needs to repair your Library to run applications
  • Σε σώσιμο (save) ενός αρχείου προκύπτει το μήνυμα ότι είναι κλειδωμένο ή δεν έχετε το δικαίωμα να το σώσετε
  • To Preview, Textedit και άλλες sandboxed εφαρμογές κρασάρουν κατά το άνοιγμα τους.
  • Προκύπτει το μήνυμα your startup disk has no more space available for application memory, το Activity Monitor δείχνει ότι το Safari αναλίσκει πολλούς πόρους, το μηχάνημα υπολείπεται σε επιδόσεις
  • Το iTunes αναφέρει ότι το μηχάνημα δεν μπορεί να συγχρονιστεί
  • Φωτό ή βίντεο που εισάγετε στο Photos δεν εμφανίζονται μέσα στην βιβλιοθήκη του, αλλά στον Finder. Ενώ η βιβλιοθήκη πρέπει να ενημερωθεί (updated) ή να επιλεγεί ξανά κάθε φορά που ανοίγει το Photos
  • Γενικότερα, το Mac έχει μειωμένες επιδόσεις

α. Στο blog έχουν ήδη αναρτηθεί οι οδηγοί·

Reset Home Folder Permissions and ACLs (μέχρι την version 10.11 El Capitan)
Reset Home Folder Permissions στο macOS 10.12 Sierra -> 10.14 Mojave

β. Όμως με την προ ημερών έλευση του update 10.15.4 Catalina τα πράγματα διαφοροποιούνται.

Διαδικασία Reset·

Επισημαίνεται ότι σε χρήση Firmware ή/και Login Password θα ζητηθεί πιστοποίηση, ώστε να συνεχίσετε.

1.Ανοίγετε το μηχάνημα με πατημένα τα πλήκτρα command-R (⌘-R) μέχρις ότου εμφανισθεί η μπάρα προόδου, για για start up από το macOS Recovery.

2. Επιλέγετε το User Account σας > Επόμενο.

3. Επόμενο > πιστοποιηθείτε > Συνέχεια.

4. Βοηθήματα > Τερματικό,

πληκτρολογείτε repairhomepermissions > Return.

5. Τερματικό > Τερματισμός Τερματικού

6. Στην οθόνη που έχει ήδη προκύψει, επιλέγετε το User Account σας > Επόμενο.

7. Έξοδος στα Βοηθήματα ανάκτησης.

8.  > Επανεκκίνηση

Το θέμα αναμένεται να έχει εκλείψει. Διαφορετικά τρέχετε την ρουτίνα Reinstall macOS, ή αναζητείτε στο blog τον τυχόντα επιμέρους οδηγό troubleshooting.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *