Ανίχνευση προβλημάτων στο OS X με την Console (Κονσόλα)
February 28th, 2014 0 commentsΣε δυσλειτουργία του συστήματος προκύπτουν διάφορα, ενδεικτικά το beach ball, kernel panics, ασυνήθεις οθόνες. Κατά κανόνα όλα αυτά είναι διαχειρίσιμα, ενώ σ’ αυτή την κατεύθυνση συνδράμουν πληθώρα άρθρων της σελίδας ιδιαίτερα στην ενότητα First-Aid.
Υποστηρικτικά σ’ αυτές τις καταστάσεις, μπορείτε να κάνετε χρήση της Console (/Applications/Utilities), μιας εφαρμογής του OS X που καταγράφει αδιάλειπτα την δραστηριότητα του συστήματος (στην version 10.13 High Sierra δείτε το άρθρο).
Για πρόσβαση στην κονσόλα λοιπόν (Maverics), στο Spotlight Search πληκτρολογείτε console και click το εικονίδιο της.
Ενώ στο Yosemite, βλέπετε το interface.
1. Σε κρασάρισμα :
Click το εικονίδιο στο κόκκινο οβάλ ώστε να εμφανισθεί η αριστερή γκρίζα στήλη και click το τρίγωνο στο System Diagnostics Reports.
- Ένα crash report έχει το όνομα του process που κρασάρισε και τελειώνει σε .crash.
- Ένα panic report έχει ένα όνομα που αρχίζει με Kernel και τελειώνει σε .panic.
- Ενώ σε κόλλημα με επακόλουθο κλείσιμο τελειώνει σε .shutdownstall.
Στο report, σαν κύριους ύποπτους για πρόκληση αναζητείτε ασύμβατα ή αλλοιωμένα login items, security και malware (antivirus) scanners που ενεργοποιούνται κατά το startup.
Σαν νέος χρήστης Mac computer κι εφ’ όσον χρειαστείτε βοήθεια για διάγνωση του report, το κοπιάρετε για ανάρτηση σε forum ή για αποστολή του στον “MacGuru” σας.
Ενώ διαγράφετε -εφ’ όσον υπάρχει- το Anonymous UUID, μια μακροσκελή στοιχειοσειρά στην αρχή και στο τέλος του report αφού δεν έχει καμία διαγνωστική χρησιμότητα.
2. Σε δυσλειτουργία γενικότερα :
α. Στην αριστερή γκρίζα στήλη επιλέγετε All Messages.
Η δραστηριότητα του συστήματος λοιπόν καταγράφεται χρονικά για την τρέχουσα ημέρα (οι παλαιότερες δραστηριότητες εμφανίζονται και ημερολογιακά). Στην ώρα που προέκυψε το θέμα λοιπόν αναζητείτε εγγραφές με την σήμανση Failed, Error, Crash, οπότε εντοπίζετε το αίτιο ενώ σε κρασάρισμα click Open report για ανάδειξη του.
Και εδώ κύριοι ύποπτοι είναι ασύμβατα ή αλλοιωμένα login items, προβληματικές εφαρμογές, security και malware (antivirus) scanners.
β. Στο String Matching πληκτρολογείτe boot_time οπότε εμφανίζεται ο χρόνος επαν-εκκίνησης του Mac. Διαγράφετε το boot_time, οπότε θα εμφανισθούν ξανά οι εγγραφές. Σκρολάρετε πριν από τον αναγραφόμενο χρόνο έως ότου εντοπίσετε τις επίμαχες εγγραφές.
Υπενθυμίζεται ότι σε τέτοιες καταστάσεις, χρήσιμες υπηρεσίες μπορεί να προσφέρει και η εφαρμογή EtreCheck.